Thursday, December 17, 2009

Baru

Lama tak update. Sebabnya macam biasa. Tak ada gambar so rasa tak seronok nak update, buleh camtu.

Apa yang buleh aku katakan sekarang adalah aku secara rasminya telah menerima berita yang ditunggu-tunggu iaitu kenaikan pangkat ke gred M48. Dan aku telah ditempatkan di satu bahagian di jabatan. Punyalah berdebar2 tunggu surat, last2 dapat jugak. Berdebar sebab apa, sama ada stay di sini atau tukar sebab ada dua org yg naik pangkat kat sini, tapi post nya satu. Kami siap gosip2, sapa yang kena kuar tu maksudnya bos tak sayang dia lah tu hahaha. Dan hasilnya akulah yang tak disayang itu hahaha.

Aku dah lapor diri di Bahagian tu semalam, cumanya pengarah tak da, so aku datang balik hari ni bersama dengan surat penangguhan sebulan. Kenapa sebulan? Bos lama aku yang suruh dan kalau ikut dia, dia nak lagi lama atau setepatnya tak yahlah pindah terus.

Bahagian baru ni, memang jauh dari bidang aku sebab di situ aku kena buat perkara2 berkaitan law, akta2 semua. Jenuh jugak nak belajar tu. Tapi aku bersyukur sebab di bahagian tu aku ada ramai kawan yang aku kenal termasuk sorang pegawai bahagian lama aku yg baru je pindah situ. Selain tu, ada juga rakan yang dulu buat kerja2 aku tu masa dia duduk bhgn tu, so bolehlah dia share knowledge dan tolong2 mana yang patut sahabat nya ini. Ada sorang kawan kata, kalau duduk situ, nanti masa pac gred 52 mesti aku terer bercakap perkara2 dasar, almaklum buat akta2 dan perlembagaan semua.

Kalau dulu aku ada ramai anak buah, tapi di tmpt baru anak buah ku hanya 4 orang, dua pegawai, dua kerani. Hemmm sikitnya, 5 kali jumlah staf aku kat bhgn lama. Tapi kat situ yg best lagi, dekat dgn ramai kawan2, dekat dgn alamanda dan yang pasti, ada parking yg menjadi masalah besar aku di opis lama. Pengarahnya plak nampaknya orang yang cool, aku kenal pengarah tu, sebab penah gi rumah dia masa kat london dulu, tp dia tak ingat aku pun hahaha.

Bos lama aku akhirnya berjaya juga mencalonkan pegawai utk ganti tmpt ku di opis lama, so bolehlah aku start train dia. Klu tak, aku mcm ding dong, mana sebenarnya tmpt aku. Akan dikekalkan atau pindah? Sebabnya bos lama dh mintak jawatan lama aku tu dinaiktaraf agar aku pun dapat kekal, tp itu tentu memakan masa. So, buat apa menanti benda tak pasti. Baik aku teruskan mana yang patut.

Kalau nak tanya aku, nak stay ke nak pindah. Memang aku berbelah bagi. Secara emo nya mmg nk stay sebab kita dah biasa dgn environment, staf, bos, tmpt. Mana2 orang pun akan rasa begitu sebab jarang org suka nak kuar dari zon selesa. lagi plak aku tak der buat kes kat sini, so tak der dorongan pun nak kuar. Tapi aku kena pk jugak utk diri sendiri, smpi biler nk buat benda sama.. satu hari aku akan kuar jugak. Klu aku pk nk buat benda yg sama spnjg masa baik aku tak jadi ptd, baik aku balik jadi programmer atau jadi lecturer je, lagi senang.

Ramai jugak kawan2 di opis hq yang pelik naper aku keluar dan colleague aku tu dikekalkan sebab derang ingat bos aku lebih sayang aku hahaha. Itu pandangan orang hehe. Hakikatnya tidak dan sekarang mereka pun tau hahaha.

Cumanya aku harap nanti aku akan dapat lakukan yang terbaik di tempat baru. Insya Allah aku akan cuba kuar terus dari zon selesa aku ni, belajar yang baru dan buktikan aku mmg boleh jadi pegawai yang versatile.

Update On Rafhanah. Dia dah jadi budak baik sekarang. Hari tu aku bawak ke kedah 3 hari, tak meragam pun, baik jer dia. Mommy bangga sangat dgn dia. Gi kenduri, mcm dia plak pengantin, cameraman amik gambar dia banyak. Chumel hahah (puji anak sendiri). Dah mula belajar nak memanjat2, dah pandai pok amai-amai, tak payah kite tunjuk tepuk, kita sebut pok amai2 je pun dia dah pandai bertepuk sendiri. Selain tu dia sangat suka angguk2 kepala. Orang cakap2 dgn dia, tiba2 je angguk2 macma paham je. Moyang kata dia lawak. Apa yg kiter buat, dia selalu ikut. Dana pa kita larang dia macam paham. Lagi satu, dah pandai melawan, pantang orang kacau amik barang dia ke, menjerit dia. Pastu, gigi dia dah masuk 6 batang dah sekarang dan aku tgh rancang nk cari berus gigi yg masuk jari tu.

nanti lah, aku upload plak gambo dia.

2 comments:

-zaza:o:binxz- said...

*Lama tak update. Sebabnya macam biasa. Tak ada gambar so rasa tak seronok nak update, buleh camtu.*


buleh buleh haha~

mana logic tak sayang, aperkah! teruk betol gossipz.

-zaza:o:binxz- said...

aku suka memperbanyakkan comments, :op~


i know u'll do good in d new zone, as always. u'll adapt as fast as u did earlier. good luck babe.

Rafhanah, bagus bagus now dah pandai defend diri sendiri. nanti defend mommy lak tau! saper kacau mommy ngan Rafhanah, terajang dia!