Wednesday, October 21, 2009

Hari ni...

Hari ni... aku tak bawak henpon, so hajat ku nak mengupdate gambo tak kesampaian. Banyak gak mendanya nak diblogkan tapi aku tak der material alias gambo untuk menyedapkan entry.

Hidup aku seminggu dua ni mcm biasa. Minggu lepas Bahagian adakan jamuan hari raya. Aku tak involve sangat kecuali tang jemputan jer aku buat. Macam biasa, design card jemputan ala kadar, hantar. Alhamdulillah tahun ni ramai jemputan yang hadir, sampai tak cukup pinggan ok. Yang bestnya, Datuk KSU dan TKSUB pun datang sekali. Rasa bangga jugak. Tahun ni makan ok lah, tapi rasa mcm byk gak ruang kosong kat meja, adakah tahun ni kurang makanan mcm tahun lepas. Aku pun tak pasti. Yang bezanya tahun ni kitorang ada anugerah2 cabutan bertuah, pakaian sedondon, pakaian paling glamer dll. Setiap unit pun dpt hadiah jugak. Sebenarnya kami ni cuma nak menghabiskan hamper yg dihadiahkan oleh CIMB yang asalnya untuk Hari Keluarga. Memandangkan Hari Keluarga pun dah kensel, hamper terpaksa lah kami gunakan untuk tujuan lain pulak.

Minggu lepas jugak, aku balik kampung Negeri Sembilan sebab ada kenduri sempena PIL akan berangkat ke Tanah Suci Sabtu ini. Biler ber anak kecik ni dengan pulak Rafhanah yang kurang friendly, tak nak kat orang (which is bagi aku baguslah dia tak simply nak kat orang), makanya aku tak dapat nak membantu sangat kerja-kerja kenduri. Hanya dpt curi2 masa masa dia tido. Selain itu, nak kena kepit jer lah dak kecik tu. Kalau tido pun, aku kena make sure ada sorang kakak dia yg tunggu sebab si kecik ni pantang panas dan bising sikit. Ada satu malam tu, buat pertama kalinya aku 'meletup' kat umah PIL. Memandangkan rumah PIL agak kecik dan terlalu dekat dgn jalan, makanya kebisingan tu tak dapat dielakkan, dengan bunyi orang buat kerja, pingan mangkuk berlaga, dengan bunyi mercun dan paling tak tahan anak2 sdara buat bising dlm umah, terjerit2. Rafhanah plak mmg time dia tido start 9 lebih. So, bygkan lah dgn kebisingan dan kepanasan, mcm mana lah dak kecik tu nk tdo. Anak2 sdara tu dah kena sound dgn maksu dia berkali2 tp tetap degil, last2 aku yg bukak mulut.. haaaa semua terdiam. Almaklum tak pernah dengar mak ngah marah huhuh. Malam tu, Rafhanah mmg asik meragam jer, serba tak selesa. Kuar masuk buai jer dia malam tu. Rasanya sepanjang malam tu dekat 10 kali lah aku bangun settlekan dia.

Hujung minggu ni aku akan ke A Famosa buat kali ketiga tahun ni kerana meeting. Kali ni sekali lagi aku akan bawa Rafhanah, mak abah dan adik. Husband kerja sabtu. Mungkin petang sabtu aku akan pecut ke Tampin jumpa PIL sebelum derang bertolak ke Kelana Jaya. Alaa Tampin ngan A Famosa bukan jauh pun kan.

Sekarang ni, rasa susah nk berenggang dgn dak kecik tu. Makin comel, makin keletah. Ada sahaja aksinya yang mengundang senyum dan tawa. Aku tentu akan sentiasa ingin merasai :

-Bagaimana dia akan menggigit jari ku dengan dua batang gigi kenitnya setiap kali aku cuba mengeluarkan kertas yang selamat masuk mulut masa main.

-Bagaimana dia akan menepuk2 pipiku, adoiii.. ketika aku saja baring letak kepala di kakinya waktu dia duduk.

-Bagaimana dia akan menghadiahkan aku senyuman setiap kali terjaga tengah malam dan waktu pagi semasa bangun tido.

-Bagaimana dia akan menjerit2 sambil melonjak2 kesukaan apabila melihat sesuatu yang disukainya.

-Bagaimana dia menyentuh mukaku, manarik rambutku dan cuba manarik cermin mataku setiap kali aku mendekatkan diri berbual dengannya.

-Betapa mulus wajahnya semasa aku memandikannya, dia tak pernah menangis semasa mandi tetapi begitu menikmatinya sambil kakinya digoyang2.

Ahhh.. semuanya indah bersama anak itu.

Gaji lama lagi, bulan depan. Sebabnya bulan ni gaji awal. Duit dah makin surut.. tapi aku ada macam2 dalam senarai.

MAHAL
-English Style Bedroom set untuk bilikku di umah Kajang.
-Mini Notebook dan broadband.

MURAH
-Servis kereta ATOZ ku.
-Cadar baru.

Hemm.. aku harap jumaat ni akan ada berita gembira.. Amin.

4 comments:

-zaza:o:binxz- said...

they also make u dun wanna live home, being apart from them.


sebab tu semua pc mak mak, 99% gambar baby masing masing.

betul ke tak? cuba check :op~

Fizee said...

ayue, hehe webcam kan ada.. haa suh je tok & nenek sentiase letak webcam depan rafhanah sepanjang mase.. hehe :P

Ayue said...

hahaha.. jaja betuulll !!!

Webcam kami tak ada huhuhu.. kena pasang cctv hehehe

Fizee said...

mak aih cctv trus kah?
sungguh hi-tech nye mama rafhanah