Thursday, January 14, 2010

Long time no see...

Sedang mencuri sedikit masa terluang sementara nak menghadiri meeting di HQ kul 2.30 nanti. Yang mana merupakan meeting terakhir saya sebagai wakil Bahagian Biasiswa KPT. Mungkin saya kena ambil gambar kenangan.. tak pernah2 meeting amik gambo.

Malam tadi, saya telah mengunjungi Fique and Family. Saje jer, bukannya lama pun tak jumpa, in fact dah jumpa2 an hari selasa lalu dan mula minggu depan akan berjumpa2an sampai jemu sebab akan duduk di floor yang sama. Yang lebih pentingnya nk jumpa2 an dengan Chech. Nothing much, just duduk2 borak2 makan kuih pau, sebab mereka berdua diet, saya sorang tak diet so saya pun kena makan kuih pau jugak hahaha.

Agenda sebenarnya adalah untuk memantau prestasi hehehe. Chech datang memantau prestasi kecemerlangan fique dalam misi mendapatkan berat badan yang ideal. Sambil2 tu saya pun turut melompat ke atas penimbang minta dipantau pengukuran ke'ideal'an berat dan lemak2 saya di sana sini. Memang tepat, saya banyak lemak walaupun hanya seberat 54kg (hanyaa??? I need to lose more). Kesemua kriteria menunjukkan hasil yg agak membanggakan kecuali tang lemak tulah. Maka chech telah secra percuma memberikan khidmat nasihat mengurangkan pengambilan red meat, minyak dan garam. Bestnya dpt nasihat free..

Kesian anak saya si Rafhanah Baby Doll (sebab chech kata dia comel mcm anak patung, rasa nak picit2). Sampai ngantuk2 dia saya bawak berjalan rumah orang. Udahla kena lempar dgn patung barney dgn Rifqi... kena plak tunggu mommy dia yg tak reti2 tengok langit dah gelap, jam dah kul 10. Rifqi tu saya tau malu2 kucing lah tu.. nak berkawan dgn Rafhanah tapi tak tau cara yang paling efisen lagi efektif. Mungkin ibu dan babahnya kena buat tutition di rumah tentang komunikasi berkesan.

Oklah, saya nak gi meeting. Tata

No comments: